Integritatea in afaceri

Astazi as dori sa scriu despre integitatea in afacerile noastre. Din pacate acest lucru lipseste din activitatea si conceptia multor firme de la noi. In acelasi timp voi incerca sa fiu mai scurt de acum inainte in postarile mele deoarece am avut feedback-uri ca articolele sunt cam lungi.

Deci ce inseamna integritatea in afaceri ? Este calitatea de a fi cinstit, onest si a avea principii morale solide.

Adevarul este ca de cativa ani cam toate firmele declara ca au principii de integritate . Eu insumi , la firma la care am lucrat, am fost obligat sa urmez un curs de “Etica si integritate” .

Deci daca citim la ora actuala ca o firma respecta principiile de integritate nu stim daca sa mai avem incredere in ea. Prin ce se diferentiaza totusi firmele intre ele daca toti aplica aceleasi principii ?

Cine suntem in viata de zi cu zi suntem si in afaceri. Trebuie sa ne examinam pe noi insine si daca nu avem o valoare morala intrinseca atunci sigur nu vom conduce corect o afacere si clientii ne vor “mirosi” imediat. Corectitudinea trebuie sa persiste in toate serviciile , departamentele firmelor noastre. Trebuie sa devina sufletul si inima companiei noastre.

Deci daca am promis ceva unui client trebuie sa ne tinem de cuvant orice s-ar intampla. Trebuie sa facem ceva ce competitorii nostri nu fac ( de exemplu sa informam clientul despre starea intermediara a comenzilor lui ) .E bine sa consemnam  in scris promisiunile noastre. Sa informam clientul despre fiecare pas ce-l facem pentru  ca el sa fie linistit si multumit ca facem tot ce este posibil pentru a  avea cele mai bune servicii si/sau produse.Daca nu ne lasam clientii de izbeliste atunci putem spune ca integritatea noastra este temelia succesului si cresterea afacerii.

Daca facem greseli ( este foarte posibil ) nu ne pierdem integritatea daca ne asumam raspunderea si informam imediat clientul.Daca ascundem greselile atunci nu ne mai respectam pe noi insine si nici pe client.

Pentru a dovedi ca sunteti onesti in afacere rugati-va clientii existenti sa-si prezinte parerea si puteti posta acele informatii pe site-urile voastre, in newslettere si alte materiale promotionale. Unii dintre clienti poate sunt de acord sa postati logo-urile lor, datele lor de contact etc si veti obtine credibilitate.

Deci sa nu mai lungesc vorba si nu uitati ca in vise incep responsabilitatile

O.

www.erdei.ro

One Response

  1. soare
    soare at · · Reply

    Foarte fina observatia de la sfarsit. Cine are urechi sa auda…si cred si stiu ca merita efortul.

Leave a Reply