Tactici neconventionale de dezvoltare a retelei personale in afaceri

Cand ne gandim la clasicul “networking” adica mai pe romaneste o retea de cunostinte, persoane pentru afaceri ne duce mintea imediat la a schimba carti de vizita, evenimente de socializare, utilizarea platformei Facebook etc.

Acestea sunt foarte bune dar as dori sa amintesc si alte posibilitati , bine de stiut, pentru cei care au firme mici sau sunt la inceput in afaceri.

  • Organizati un mic eveniment

Gazduind un eveniment , la scara redusa, este o posibilitate sa intalniti personal oameni  cunoscuti si prietenii , colegii acestora. Un eveniment pur informal are darul de a crea atmosfera perfecta pentru a cunoaste pe cineva la nivel personal. Este de asemenea o ocazie de a ajuta pe cineva .

De obicei e bine sa organizam o asemenea intalnire , seara, pentru ca oamenii nu se  mai grabesc la lucru ( dupa cum ar fi cazul daca am organiza aceasta mica intalnire la micul-dejun sau la pranz) .

Spuneti de asemenea cunostintelor din reteaua voastra sa mai invite pe cineva .

  • Sa nu-ti fie frica sa ceri

Cele mai multe ocazii de socializare se concentreaza pe a darui – lucru foarte bun de altfel. Dar la un moment dat trebuie si sa cereti .

Nu trebuie sa ne fie frica sa cerem de teama refuzului. Niciodata nu stii ca vei avea acces la ceva sau cineva pana nu ceri.  Uneori oamenii vor sa stie de ce ai nevoie si te ajuta. Deci in loc sa spui ca iti cauti un client spune ca ai dori sa intalnesti persoane de la urmatoarele 5-10 firme.

  • Raspunde la intrebari pe Quora

Platforma Quora a fost gandita ca si un site unde se pun intrebari si se dau raspunsuri. Fiind activ pe Quora iti poti arata expertiza unor oameni care au aceleasi preocupari ca si tine. Cu timpul vei dezvolta o relatie cu acele persoane si acestea ar putea deveni interfete viitoare in afaceri.

  • Trimite e-mail-uri “reci” la cei pe care vrei sa-i contactezi

Sigur ca cel mai bine este sa cunosti pe cineva personal. Uneori insa n-ai aceasta posibilitate si poti trimite un e-mail  “rece” ( in literatura de specialitate un e-mail “rece” e considerat un mail trimis la cineva pe care nu-l cunosti personal ) . S-ar putea sa ai surpriza sa primesti raspuns macar la cateva dintre mailuri . Ideea este sa trimiti o informatie cu valoare adaugata catre persoana respectiva. Daca ai retur atunci sa ai grija sa “incalzesti” treptat legatura trimitandu-i mail-uri macar o data la 10 zile . Aici eu propun sa folositi “followup.cc” pentru a nu uita.

Deci trimiteti, in viata de business, informatii cat mai valoroase si la zi catre cunostintele voastre.

E bine sa tineti intotdeauna o fereastra deschisa in mintea voastra pentru idei noi

Un week-end placut va urez la toti

 Octavian

www.erdei.ro

Leave a Reply